آموزش روز :
دگاژ چیست !؟ نقطه امن ریلی قبل از سوزن که وسیله نقلیه ریلی میتواند در آنجا متوقف باشد .

یکشنبه, ۱۶ آذر , ۱۴۰۴ Sunday, 7 December , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 608 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 2×
تکمیل خطوط ریلی رشت – آستارا و چابهار – زاهدان؛ فرصت بهره برداری بهتر از کریدورهای اقتصادی و ارتقای تعاملات تجاری با کشورهای منطقه
  • آذر 16, 1404 ساعت: ۲۰:۰۳
  • شناسه : 1940
    بازدید 2
    0
    رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق تهران رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق تهران گفت: کامیون های تجاری ایران به دلیل مسائل مربوط به آلایندگی و پایین بودن استاندارد، امکان خروج از مرز را ندارند.
    ارسال توسط : منبع : تین نیوز
    پ
    پ

    پیمان سنندجی رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق تهران امروز (یکشنبه، ۱۶ آذر) در نشست خبری دومین همایش حمل ونقل و توسعه اقتصادی با اشاره به نقش آفرینی بخش خصوصی در نوسازی حمل ونقل و آینده ترانزیت ایران، اظهار کرد: ۲۲ آذرماه یادآور فداکاری های حوزه حمل ونقل در طول تاریخ کشور است. به طور مشخص، در ۲۶ آذر ۱۳۵۹، در دوران جنگ تحمیلی، اقدام بزرگی برای جابه جایی کالای اساسی انجام شد تا این کالاها به مردم برسد، این رویداد یکی از مهم ترین لحظات تاریخ حمل ونقل ایران به شمار می رود.

    وی با اشاره به تجربه برگزاری نخستین همایش حمل ونقل و توسعه اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران، افزود: دو سال پیش این همایش با حضور محمد قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد. نتایج و دستاوردهای آن نیز بسیار ارزشمند بود.

    رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق تهران بیان کرد: امیدواریم در شرایط حساس اقتصادی کشور، این همایش بتواند ارتباط بخش خصوصی و دولت را تقویت کند و امیدآفرینی برای فعالان اقتصادی ایجاد کند. هدف ما توسعه کریدورها و ترانزیت و ارتقای جایگاه حمل ونقل و بخش خصوصی است.

    وی ادامه داد: در این همایش موضوعات متعددی مورد بررسی قرار می گیرد، از جمله کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، اثرگذاری بخش خصوصی با توجه به دستورالعمل واگذاری کارها به بخش خصوصی تحت عنوان PPP، سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت عمومی. همچنین موضوع ستاد گذر مرز به مرز و برنامه پنج ساله هفتم که مورد تاکید مجلس شورای اسلامی است، بررسی خواهد شد.

    سنندجی تأکید کرد: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی در این همایش، نوید حمایت جدی از بخش خصوصی را می دهد، امیدواریم همایش بتواند دستاوردهای ملموسی در ارتقای حمل ونقل و جایگاه بخش خصوصی فراهم کند.

    بدون تکمیل راه آهن رشت – آستارا بهره برداری از ظرفیت خزر و اوراسیا امکان پذیر نیست

    رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران با در خصوص اینکه برخی از کارشناسان صنعت ریلی مدعی هستند که خط ریلی رشت – آستارا برای ایران اقتصادی نیست، گفت: خط آهن رشت – آستار یک بخشی از کریدور شمال – جنوب محسوب می شود، برخی از کارشناسان معتقدند این کریدور هزینه کشور را افزایش می دهد و اقتصادی نیست، اما عده ای دیگر از کارشناسان بر ضرورت وجود آن تاکید دارند.

    وی تصریح کرد: بر اساس دیدگاه های موجود، کمیسیون حمل ونقل اتاق تهران اخیراً طرح مطالعاتی بررسی اقتصادی این مسیر را در دستور کار قرار داده است، نکته حائز اهمیت اینجاست که بخش عمده خط ریلی تکمیل شده و تنها بخش رشت تا آستارا باقی مانده که تکمیل آن ضروری است.

    سنندجی یادآور شد: این کریدور تحت تأثیر روابط ایران با کشورهای اوراسیا و موضوعات CIS است. مسائل متعددی مانند مجوزهای خاص و استانداردهای خودرویی وجود دارد که بر عملکرد این مسیر اثرگذار است. با این حال، سرمایه گذاری در این کریدور ضروری است و می توان از مزیت های رقابتی آن در کنار کریدورهای دیگر مانند قفقاز بهره برداری کرد.

    وی ادامه داد: با تکمیل خطوط ریلی رشت – آستارا و چابهار – زاهدان، فرصت بهره برداری بهتر از کریدورهای اقتصادی و ارتقای تعاملات تجاری با کشورهای منطقه فراهم می شود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران تاکید کرد: در خزر ایران خود به خود پتانسیل قابل توجهی دارد و باید از این ظرفیت بهره برداری کنیم. اتصال ریلی رشت – آستارا یکی از مسیرهای مهم کشور است. هرچند نظرات مختلفی درباره اقتصادی بودن این مسیر وجود دارد، اما مزایای این اتصال در جای خود قابل توجه است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.