شنبه, ۱۷ خرداد , ۱۴۰۴ Saturday, 7 June , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 235 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر خشک ریلی آپرین
  • خرداد 4, 1404 ساعت: ۳:۰۶
  • شناسه : 574
    بازدید 11
    1
    معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن از سرمایه‌گذاری گسترده در بندر خشک ریلی تهران-آپرین خبر داد و گفت: با هدف توسعه ترانزیت ریلی و تکمیل زنجیره تأمین، حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مرکز شکل گرفته و مذاکرات با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ادامه دارد.
    ارسال توسط : منبع : ریل نیوز
    پ
    پ

    نورالله بیرانوند، معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، در حاشیه مراسم افتتاح فاز تکمیلی و استقرار پایانه بندر خشک ریلی تهران-آپرین با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه اظهار داشت: در حوزه لوکوموتیو سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده و تا پایان سال دو قرارداد جدید با مشارکت بخش خصوصی به امضا خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ریلی نیازمند توجه بیشتری هستند، افزود: به‌دلیل پایین بودن حق دسترسی، جذابیت سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت برای بخش خصوصی کمتر است، اما با این حال، پروژه خط سیرجان – کرمان در حال اجراست و مذاکرات با شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی برای توسعه همکاری‌ها در قالب مدل‌های مشارکتی ادامه دارد.

    بیرانوند از سرمایه‌گذاری مؤثر شرکت‌های فولادی و صنعتی در خطوط فرعی خبر داد و گفت: در بخش خطوط طولانی همچنان با چالش‌هایی مواجه هستیم، اما در مراکز لجستیکی مانند آپرین، فرآیندهای سرمایه‌گذاری تسهیل و شرایط واگذاری زمین نیز بهبود یافته است.

    معاون راه‌آهن افزود: راه‌آهن با همکاری اپراتورها، برنامه‌هایی برای راه‌اندازی قطارهای باری اختصاصی جهت سرویس‌دهی به این مراکز تدوین کرده و بندر خشک ریلی آپرین به‌عنوان مکمل بنادر آبی، نقش کلیدی در زنجیره تأمین کشور دارد.

    وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما، توسعه ترانزیت ریلی‌محور و جذب سرمایه‌گذاران خارجی است و اپراتورهایی از کشورهای همسایه نیز در این پروژه مشارکت دارند. بازسازی و احیای مراکز لجستیکی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

    بیرانوند با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری در آپرین گفت: تاکنون حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام شده و قراردادهای جدیدی نیز در آینده نزدیک منعقد خواهد شد. به گفته وی، ارائه خدمات حمل‌ونقلی در این مراکز برعهده بخش خصوصی است و راه‌آهن تنها وظیفه بسترسازی و توسعه زیرساخت‌ها را دارد.

    این مقام مسئول تأکید کرد: برای افزایش رقابت‌پذیری، در کنار توسعه فیزیکی باید به دیجیتال‌سازی و اتوماسیون نیز توجه ویژه‌ای شود.

    وی در پایان افزود: هدف ما هماهنگ‌سازی توسعه بنادر داخلی با بنادر مهم منطقه‌ای مانند چین و قزاقستان و گسترش تبادلات مؤثر در سطح بین‌المللی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.