چهارشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۴ Wednesday, 23 July , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 328 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
برنامه شهرداری جهت افزایش دو برابری ایستگاه‌های مترو تهران
  • خرداد 13, 1404 ساعت: ۰:۲۸
  • شناسه : 717
    بازدید 7
    3

    تمرکز شرکت مترو تهران پس از تکمیل خطوط هفتگانه موجود، پیشبرد عملیات اجرایی پروژه ساخت خطوط چهارگانه جدید است؛ خطوطی که در مجموع حدود ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی زیرزمینی و ۱۳۰ ایستگاه را شامل شده و با بهره‌برداری از آن، سیستم حمل و نقل ریلی زیرزمینی پایتخت، به معنای واقعی کلمه، یک شبکه فراگیر و […]

    ارسال توسط : منبع : ریل نیوز
    پ
    پ

    تمرکز شرکت مترو تهران پس از تکمیل خطوط هفتگانه موجود، پیشبرد عملیات اجرایی پروژه ساخت خطوط چهارگانه جدید است؛ خطوطی که در مجموع حدود ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی زیرزمینی و ۱۳۰ ایستگاه را شامل شده و با بهره‌برداری از آن، سیستم حمل و نقل ریلی زیرزمینی پایتخت، به معنای واقعی کلمه، یک شبکه فراگیر و منسجم را تشکیل خواهد داد.

    مقایسه آماری ۴ خط جدید شبکه مترو تهران، شامل موارد قابل توجهی است که برخی از آنها به شرح ذیل است:

    ۱- بلندترین و طولانی‌ترین خط از بین خطوط چهارگانه جدید، خط ۹ به طول ۵۲ کیلومتر است که دارای ۱۲ ایستگاه تبادلی با سایر خطوط خواهد بود.

    ۲- کوتاه‌ترین خط نیز خط ۱۱ به طول ۳۲ کیلومتر است که قسمت جنوبی پایتخت (جنوب و جنوب غرب تهران) را به لحاظ بهره‌مندی از ایستگاههای مترو رونق خواهد بخشید.

    ۳- پیش بینی می‌شود خط ۸ مترو با جابجایی روزانه ۹۹۵ هزار نفر، پر مسافرترین خط جدید شبکه مترو تهران لقب گیرد.

    ۴- بیشترین تعداد ایستگاه‌ها را خط ۹ با ۳۷ ایستگاه خواهد داشت و کمترین آنها را خط ۱۱ با ۲۱ ایستگاه.

    ۵- خط ۱۰ مترو به موازات و تقریباً هم اندازه ۳ بزرگراه شهید زین‌الدین، شهید همت و شهید خرازی بوده و از شرقی‌ترین نقطه تهران تا غربی‌ترین منطقه آن را پوشش حمل و نقلی می‌دهد.

    ۶- برای رسیدن به سرفاصله حرکتی طراحی شده برای چهار خط جدید شبکه مترو تهران، در مجموع ۱۹۰ رام قطار و یا به عبارتی ۱۳۳۰ واگن نیاز است که این تعداد واگن از میزان واگن‌های فعال حال حاضر در خطوط هفتگانه موجود بیشتر است.

    ۷- خطوط ۸ و ۹ مترو تهران مانند خطوط ۶ و ۷ در هم افزایی با یکدیگر، حلقه حمل و نقلی مؤثر و کارآمدی را برای رتق و فتق دغدغه‌های حمل و نقلی شهروندان پایتخت تشکیل خواهند داد.

    ۸- خطوط ۹ و ۱۱ در محدوده چیتگر با هم تلاقی داشته و در واقع هر دو خط از این منطقه شروع می‌شوند.

    ۹- خطوط ۹، ۱۰ و ۱۱ در توزیع روزانه مسافرانی که از سمت کرج به تهران می‌آیند و همچنین در مسیر برگشت به کرج، نقش پررنگی ایفا خواهند کرد.

    ۱۰- ظرفیت جابجایی مسافر در ۴ خط جدید شبکه مترو تهران، به طور روزانه و در مجموع حداقل ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر خواهد بود که این میزان نفر – سفر، معادل حدود یک میلیارد و دویست میلیون سفر در هر سال است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.